Kosten website berekenen

Het systeem waarmee ik doorgaans een website bouw is een symbiose van een page builder en een template framework. Daardoor kan ik efficiënt een complete website ontwikkelen. Ook het feit dat ik geen medewerkers op de loonlijst en al sinds 2004 full time webbouwer ben scheelt natuurlijk.

Ik bouw al een kleine website met jouw huisstijl website vanaf ca. € 1100,- tot € 8000,- voor een omvangrijke website met veel functionaliteit, zoekmachine optimalisatie en AdWords campagne.

Alle sites zijn voorzien van de nodige veiligheidsmaatregelen. Ik zorg er bij het standaard en uitgebreid pakket voor dat de website zich aanpast aan het formaat van het beeldscherm; laptop, mobiel en tablet. Ook het tonen van verschillende content per beeldscherm is mogelijk.

Kosten website berekenen

Offerte tool

Bij Webdegelijk kies je zelf welke elementen je nodig hebt voor je website. Door bij alle onderdelen een keuze te maken krijg je een beeld van wat jou website ongeveer gaat kosten. Weet je niet goed welke keuzes je voor jou website moet maken, bel me dan op 0633878337 zodat we er samen doorheen kunnen lopen.

Veelgestelde vragen bij het invullen van de offerte tool

Het menu, de footer en de styling moet aangemaakt worden. Ook zijn er algemene werkzaamheden zoals installatie van de software met de noodzakelijke plugins en het beveiligen van de website.

Niet altijd, want soms is naderhand wat toevoegen wat meer werk dan wanneer het direct bij de bouw van de site wordt besteld.

Ja, de prijs per balk is lager wanneer je een hoog aantal balken instelt, dat geldt ook voor de varianten. Probeer maar ‘ns. Ik ga ervan uit dat de (variant) balken bij grote aantallen meer op elkaar lijken dan bij een kleine website.

Ja, je zult zien dat de prijs van een aantal onderdelen afhankelijk is van of je ‘niet-responsive’ aanvinkt.

Dat is geen probleem, ik kan een aantal balken voorzien van anderstalig content en de rest van de balken verberg ik dan. En voor de anderstalige bezoekers die liever alle content zien in de door Google Translate vertaalde versie plaats ik op alle pagina's een tekst. Die tekst is voor Engelstaligen: "Click Dutch language flag to let Google Translate show all content in the language of your choise." 

Ter info: Voor januari 2019 kon je er nog voor kiezen een 'Google translate talen-vlaggetje’ op de website te laten plaatsen, Google is daar dus in 2019 mee gestopt. Dit omdat bezoekers tegenwoordig een popup krijgen wanneer ze een website in een andere taal bekijken, als men klikt op die popup wordt de website vertaald, zoals voorheen dus gebeurde na klikken op het Google Translate talen vlaggetje.

Ja, ik zou je alle ingevulde gegevens en de daarbij behoren prijzen kunnen toesturen per mail maar aangezien ik deze offerte tool constant update zal je aanvraag al snel niet meer actueel zijn.
Ook zal je offerteaanvraag niet perfect aansluiten bij mij offerte tool, dus ik hoor graag over jouw specifieke plannen! Je kunt me bereiken op 06-33878337.

Onderstaande zaken kom je vaak tegen op websites en pas ik zelf ook graag toe:

  • Schuine vlakken
  • Parallax effecten
  • Animaties.
  • Wit logo versie (in sticky menu)
  • (micro) interacties. O.a toegepast bij Referenties, daar komt de tekst pas tevoorschijn bij mouse-over (in geval van desktop).
  • Gradients (kleurverloop).

Ja dat kan, ik actualiseer regelmatig deze calculatie tool. En er sluipt wel eens een foutje in.

Ja, tijdens de bouw van de site kan ik tussendoor, dus wanneer een groot deel van de structuur al ingevuld is de styling nog aanpassen. Dat is een stuk efficiënter dan het installeren van een nieuwe theme want dan wordt altijd een deel van de eerder gemaakte content overboord gegooid of is dan in ieder geval niet meer zichtbaar, collega webbouwers weten wat ik bedoel. De nieuwe stijl wordt dus in feite over de bestaande content heen gezet. Vervolgens moet de site nog wel worden aangepast aan de huisstijl zodat er een unieke site ontstaat, en dat is eigenlijk nog best veel werk.

Vuistregel aantal balken: 5 voor de homepage en per volgpagina 1.
Vuistregel aantal varianten: Homepage geen. Vervolgpagina 2.
Voorbeeld: Stel dat je huidige website 8 pagina’s heeft dan kun je uitgaan van 5 plus 6 x 1 = 11 balken. Het aantal varianten in dit voorbeeld is: 7 x 2 = 14 varianten.

Ja, dat je al een ontwerp van de website hebt laten maken kun je dat aangeven in mijn offertetool. Je krijgt dan een korting. Want voor een aantal onderdelen heb ik minder tijd nodig voor het maken van o.a het ontwerp en er zijn dus ook geen of nauwelijks goedkeurings/afwijzings rondes.

Ook als je de frontend van je huidige website niet gewijzigd wilt hebben dan kun je ervoor kiezen een update van de layout achterwege te laten.
De layout van de balken zal dan alleen her en der wat verschillen van je huidige website als dat voor de realisatie noodzakelijk is.

Ja, maar wanneer je ervoor kiest te betalen via een onderhoudskaart dan kun je de offerte zien als een inschatting van het aantal uur dat nodig zal zijn; het kan dus iets meer, of iets minder, worden dan wat er in de offerte staat.
Je kunt het ook omdraaien: Offerteprijs omgerekend naar aantal uur is de fixed price die je 'betaalt' met je onderhoudskaart, of alle onderdelen gerealiseerd gaan worden hangt af van of er voldoende tijd voor is.
Dit vraagt om een voorbeeld denk ik. Stel de offerteprijs is € 2.000,-. Dat staat gelijk aan 40 uur, want € 50,- is mijn uurtarief. Voor een urenkaart met 40 uur betaal je € 1.760,-.

Als je ervoor kiest geen onderhoudskaart te nemen dan geldt gewoon de offerteprijs, die kun je dan dus zien als fixed price.

Gridbox websites kan ik 2 keer per maand voorzien van een update. Hierdoor worden issues opgelost en mogelijkheden toegevoegd. Elke 2 weken komt er dus een update uit. Waar die update over gaat kun je eventueel ook zelf lezen op https://www.balbooa.com/blog/gridbox/. 
Of je de update wilt is afhankelijk van of je het nodig vindt, en er budget voor hebt. Het enkel updaten kost mij 10 tot 50 minuten, afhankelijk van of alles is blijven werken (of dat er functies hersteld moeten worden) en de omvang van de website.
aarnaast kun je er soms voor kiezen daadwerkelijk gebruik te gaan maken van de nieuwe mogelijkheden, de tijd die hiervoor nodig is kan ik vaak van tevoren wel inschatten. 

Supportkaarten voor website diensten

Als je een bepaalde tekst op je website wilt aanpassen of bijvoorbeeld een afbeelding wilt wijzigen dan kun je dat zelf doen. Soms wil je grotere aanpassingen doorgevoerd hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn het toevoegen van een blog functie of het meertalig maken van je site. Maar ook bij het toevoegen van een pagina of formulier zie ik vaak dat een klant dat liever aan mij overlaat zodat hij of zij zich met andere zaken kan bezighouden.

Supportkaart 16 uur

44/uur

12% korting op het uurtarief. Vooruitbetaling

Supportkaart 8 uur

47/uur

6% korting op het uurtarief. Vooruitbetaling

Geen supportkaart

50/uur

Geen korting op het uurtarief. Facturatie achteraf

Hiermee kan je korting dus oplopen tot 12%. Urenkaarten kunnen voor alle website werkzaamheden die ik aanbied worden ingezet, niet voor AdWords diensten, uurtarief daarvoor is € 59,-. Onderhoudskaarten blijven altijd geldig, verlopen dus niet na bijvoorbeeld 1 jaar al. Je kunt ten alle tijden een actueel overzicht opvragen van verbruikte en resterende uren op de onderhoudskaart. Wanneer alle uren verbruikt zijn krijg je een overzicht van waaraan de uren besteed zijn.

Heb je van mij een offerte ontvangen?

Wanneer je kiest voor een onderhoudskaart dan kun je de offerte zien als een inschatting van het aantal uur dat nodig zal zijn; het kan dus iets meer, of iets minder, worden dan wat er in de offerte staat. Als je ervoor kiest geen onderhoudskaart te nemen dan geldt gewoon de offerteprijs, die kun je dan dus zien als fixed price.

Samen bekijken we tijdens een intakegesprek wat je wensen zijn en hebben we het over de mogelijkheden. Daarna stuur ik je een offerte.

We bepalen samen uit welke onderdelen de website zal bestaan. Ook maken we een planning voor wanneer de site opgeleverd zal worden.

In de ontwerpfase maak ik verschillende ontwerpen voor de website. Je hebt daarbij alle ruimte om aanpassingen te laten doen, totdat je tevreden bent. Het systeem waarmee ik werk maakt het mogelijk om een deel van het ontwerp al direct te realiseren, zodat de volgende fase vlotter zal verlopen. Soms wordt het ontwerp aangeleverd, dan is deze fase korter (maar de realisatie fase des te langer).

De basis van de functionele website is al in de vorige fase gerealiseerd. In deze fase voeg ik teksten en afbeeldingen toe om zodoende het ontwerp nog verder te kunnen toespitsen op jou bedrijf. Tijdens deze fase krijg je toegang tot de ontwikkelomgeving zodat je, als je dat wilt, de vorderingen op de voet kunt volgen, maar ook via email stuur ik je printstceens om je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

Wanneer je de laatste toevoegingen en wijzigingen hebt goedgekeurd kan de website live gezet worden. De website zal nu toegankelijk zijn voor iedereen. Achter de schermen ben ik nog druk om de site zo snel mogelijk geindexeerd te krijgen door Google en met het beveiligen van de website.

Je bedrijf staat geen dag stil, helaas de concurrent ook niet, dus een website moet eigenlijk voortdurend worden aangepast en aangevuld worden. Ook is het voor veel bedrijven interessant om in deze fase aan de slag te gaan met Google AdWords of hun bestaande AdWords campagnes af te gaan stemmen op de nieuwe website.